Välkommen åter känns som en passande titel!

Jaha nu får man väl uppdatera lite då, va ju tydligen 3 månader sen! Tiden går undan när man har kul sägs det, men jag vet inte om dom 3 månaderna har varit så jävla roliga. Men fort har det gått!=)

Vad har hänt sedan sist då? Ja, det är en blandad kompott av fester, mat, resor, glädje, sorg, utmaningar och äventyr. Börjar få ett kreativt sug nu igen, kanske dags att börja rita igen, eller ta tag i mitt skrivande på lite mer seriös nivå! Har ju under dom senaste 6 månaderna fått sjukt mycket komplimanger för sättet jag skriver på, vad jag skriver om och hur mina åsikter formar mina texter.
Det kanske är så att min morfars skrivarglädje spred sig till mig, och att min mor och jag båda fick ta del av hans konstnärliga sida är ju inget att neka. Mor fick gåvan att rita som en konstnär och jag fick tydligen gåvan att skriva på ett vis som får folk att fastna för mina texter. Det känns jävligt bra på något sätt, för jag har ju lite svårt att prata om hur jag EGENTLIGEN känner! Pratar gärna om att jag känner något, att jag bryr mig, att jag är känslig, att jag inte är känslig, att jag förstår och inte förstår.
Men i verkligheten så är det nog så att jag har förståelse för situationer, men jag kan inte greppa själva känslan som är orsaken till det som hänt. Eller jo, jag känner ju empati, glädje, sorg och allt som hör till. Men jag kan inte förstå att allt som händer ska tas till så stora proportioner!
Om något händer så ska det snackas om i evigheter istället för att upptäcka nästa händelse, och nästa vy, nästa smak, nästa skratt och sen prata om allt vid senare tillfälle när man processerat saker och ting grundligt.
Så fort något händer så ska folk "hypea" upp allt som om det vore en världs förändrande händelse eller något som faktiskt berör dom djupt, även om det är en fjuttig sak. Folk är för känsliga enligt min menig!

Och för att vara lite motsägelsefull mot mina sista rader i förra delen så tänker jag ännu en gång yttra mig angående ett av mina stora hat här i livet. Dock är detta ingen lite fjuttig sak som man kan borsta bort och skita i.
Islamister, eller rättare sagt extremister inom den genren. Fast jag hatar ju allt som har med religion och religiösa människor och värderingar!!!
Men jag kan inte fatta att världens ledare inte börjar sätta lite hårdare tag mot den "sjukdom" som jag anser religion är! För när en hel värld styrs av en religions synsätt och värderingar så borde väl ett par varningslampor lysa upp anser jag. Självmordsbombare, jakt på människor som har en åsikt emot islam eller gör något som driver med islam och hedersmord som sker utanför deras egna land och regioner borde väl ändå tas som ett terroristdåd?! För vad har alla andra människor med deras synsätt att göra?! Man börjar ju undra om historien återupprepar sig själv, som när kristendommen bara SKULLE vara "the way of life" för alla människor i världen. Oavsett om dom ville eller ej, massa missionärer som åker världen runt och förslavar ett intet ont anande gäng infödingar på någon ö i söderhavet. Sjuka jävla grejer!
Och nu ska dom länder som tagit emot flyktingar med islamistisk bakgrund bekosta deras minareter, moskéer och annat jävla skit som dom anser sig ha rätt till trots deras syn på allt annat i värden som en synd mot Allah och hans allsmäktiga syn på världen där stening och hedersmord är något som ska ses som en bra sak!
Hur i helvete kan en sådan religion vara så accepterad världen runt?!
För när man på svensk mark får en attack av självmordsbombare så blir hatat inte precis mindre när JAG som svensk medborgare anser att vi har väl varit ganska så "allright" mot invandrare av alla dess slag och religioner i över 6 decenier! Sverige har ju en bakgrund att vara ett land som alltid tagt hjälp av arbetsinvandrare, är det då så att bara för att en konstnär gör en jävla rondellhund så blir det öppet slagfält för islamister att hata oss alla och vill döda alla våra bröder och systrar?! Finns nog inte jag hatar så mycket som otacksamhet! Eller jo, naivitet är fan värre..välja att blunda för verkligheten och fakta och istället hoppas på att det bara var en slump, ett misstag, en enda individs sjuka hjärna. NEJ! Så är det inte, och som många påpekat, "värför röstade du på mona muslim och inte SD då för?".
Jo det ska jag berätta mina vänner, bekanta och nya läsare. För att när vågen står mellan 2 partier, ett borgar parti som bara tänker på den delen av Sverige som har det bra ställt, och ett annat som trots sin hippie inställning till det mesta ändå på något vis är folkets parti då dom faktiskt hållit Sverige flytande i stort sett 30 år om inte mer. Och om chansen finns att det giriga partiet har en stor chans att förstöra vårt land i 4 år till så lägger jag hellre min röst på det partiet som har en chans att stoppa Moderaterna istället för att ödla min röst på ett höger tänkande parti utan chans i svenska regeringen.
Jag står för att jag anser att det är jävligt bra att dom kom in i riksdagen med den grund att vi behövde ett parti som rör runt i grytan med lite radikala åsikter, och inte bara Lars Ohly´s jävla vegan och djurplågeri tänkande. För varför ska vi ha ett parti som är så långt vänster om vi inte har en motpol som kan kasta lite skit tillbaka på minkfarms hatande dreadlocks veganer? "Dom har en främmligsfientlig politik som vi inte kan tolerera"..men vi kan tydligen godkänna partier som hellre är svensk fientliga!? Det är ju ett budskap som man vill föra vidare till sina ungar! "Nej nej, du kan inte tycka att invandring kan ställa till med problem",  trots att den ekonomiska bilden i sverige ser ut som en prästost med 10 000 hål per kvadrat centimeter! Då är det tydligen bättre att bara fylla på med mer och mer som behöver stöd och bistånd trots att folk måste börja bli kriminella för att försörja sina familjer! Då menar jag inte grovt kriminella, men folk börjar smussla med pengar, bränna mer sprit, göra mer svartjobb och så vidare, vardags kriminallitet om man nu vill kalla det så.
Och det anser jag inte är något vi ska sträva efter, att hjälpa fler och fler när folk redan lider och är på ruinens brant och mår sämre och sämre för varje dag som går.
Är jag den enda som tycker det verkar som en dum ide med ett tillfälligt invandrings stopp tills ekonomin ser lite mer lovande ut?!
Jag tycker knappast det gör mig till rasist, nazist, främmlingsfientlig eller naiv outbildad bonde! Trots att jag inte har den mest lysande skolbakgrunden i ryggsäcken så gör det ju inte mig till en blåögd idiot som litar blint på mina så kalalde ledare. Men det verkar däremot dom som va skolbarn, ljushuvuden och lärarens favorit göra, antar att det kallas att doktorera in en hel nation i ett gemensamt tänkande istället för att pusha för individuellt tänkande, i ALLA lägen och situationer.
Kan förstå att det ibland är bra med ett gemensamt tänkande men inte när det kommer till hur man ska lösa problem. Gemensam förståelse, ja! Men gemnsamt tänkande, hell no!



Och för att avbryta mitt mer och mer växande och bubblande irriterade inre så får jag väl säga att jag antagligen efter många års letande kanske har hittat mig en utomordentligt charmerande kvinna som får min mage att pirra och som får mig att faktiskt känna glädje som jag inte kännt på länge, och i dom flesta av dom korta förhållande jag haft sista åren. Känns kanske inget kul att höra för dom det involverar, men jag har aldrig sagt att jag är en komplett människa som gör allt enligt moralens och etikens pelare. Och jag har väl kanske inte under åren gjort det som varit bäst för mig, gjort mig lycklig eller vad jag förtjänar. Utan fyllt mina tomrum med temporära lösningar och individer. Kanske något jag borde be om ursäkt för men samtidigt inte. Ska inte behöva be folk om ursäkt när folk inte inser själv att dom är respektlösa eller inte sätter sig in i vad och hur handligar, ord och beteenden kan ha för effekt. Så i sanningens namn får jag nog erkänna att jag har inget som helst dåligt samvete för något som helst egentligen, inte som berör min egen väg till lycka och inre frid. Och anser någon att jag behandlat dom fel, OK! Men i grund och botten så har vi alla tagit exakt samma väg, när det kommer till valet mellan dig själv och någon annans välmående så måste ditt eget komma i första hand, och det har jag inte gjort under alla år har jag insett. Så nu är det dags för min tid att glänsa, min tid att finna lycka och känna att jag funnit min plats eller i alla fall funnit en plats som får mitt inre att inte vrida sig i plågor.
Och när jag säger plats så menar jag inte longitud och latitud utan en inre plats för välmående!


Som avslut vill jag väl bara tacka er som läser mina väldigt sporadiska uppdateringar och åsikter, sjuka tankar, dumma inställningar och förvirrade hjärnspöken.
Ska dock försöka bättra mig med att uppdatera, inte för er skull! Utan min egen!

Fridens Liljor

Kommentarer
Postat av: alex-ander

dude...jag pallade inte läsa hela texten du skrev för den var på TOOOK för lång. Du måste ha mer mellanrum skriva 10 rader-mellanrum å så vidare. Men jag läste en del av de i alla fall. Tror inte att folk blundar för de jocke men man vågar inte säga vad man kanske egentligen tycker...även om de i bland poppar upp nån "groda" ur munnen på en del så är dom flesta säkert rädda för att bli utdömda av samhället...trots att många tycker likadant. Så e de. finns mkt å skriva om men jag bara pallar inte. En positiv grej jag la märke till nu dock är att jag var först å kommentera hehehehe/ pzzzzz

2011-01-25 @ 11:16:47
Postat av: Andreas

Du skriver som vanligt jävligt bra

En tanke som jag funderar på då o då är :



"Islamister, eller rättare sagt extremister inom den genren. Fast jag hatar ju allt som har med religion och religiösa människor och värderingar!!!"



"Våra" värderingar och synsätt har så djupa rötter i kristendommen. Hur hade våra liv sett ut om vi inte hade gått in med förutsättningarna att alla är lika värda? Att tex kvinnor skulle vara lika värda är ju idag en självklarhet , men hade det varit det om Sverige inte blivit så hårt influerat av kyrkan? Att kvinnor måste bära slöja är för oss lika absurt pga kristendommen's influens på oss , som att det är självklarhet för en muslim. Självklart så slänger inte jag på mig ett bomb-bälte , men hur extremistiska(är det ett ord?) är vi svenskar som går igång på alla cylindrar när det kommer till allas lika värde? Är det ok att vi är med i Nato och ställer upp med trupper och agerar utifrån vårt synsätt i ett land som är präglat av en annan religion och har ett helt annat synsätt?



Tänkte inte kasta skit på något håll , tycker bara det är en såndär lagom rolig filosofisk tanke att sitta o bolla med på jobbet när man har tråkigt ;)



Anyways , keep em post comming , som sagt kul läsning och återigen så skriver du förbannat bra

2011-01-25 @ 11:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0