Ordbajsare är nog rätt titel!

Jag vet inte vad som hänt sista tiden nu, men jag har fått sån lust att skriva hela tiden! Och när jag skriver så har jag börjar formulera mig på ett väldigt skumt vis som jag inte vet varför jag jag tagit till mig, vart det kommer ifrån eller om det är ett resultat av att mitt sätt tänka har förändrats...igen.

Men nu när jag skriver så hittar jag meningarna långt innan jag är färdig med början av första meningen, så det blir lite för snabb verksamhet i hjärnan. "But a busy mind is a health mind"
Gav Lollo`s lilla flicka en dikt i födelsedags present som jag skrev ihop på 15 min ca, det är inte det att jag är stolt och skryter eller tror att det på något vis är bra eller bättre än någon annan. Men jag blev förvånad över att orden kom så jävla lätt och allt kom på en bra plats och det passa in på Nora så bra. Kunde säkert varit bättre om man finslipat lite, men ibland är det finslip som förstör det vackra i att skapa något och nöja sig med att det är lite rough, det är sig själv helt enkelt, om ni förstår vad jag menar?? =P

Och det är en annan sak jag verkligen upptäckt i min personlighet, att jag har börjat uppskatta människor för den människan dom är. Givetvis måste dom ju intressera mig på ett eller annat plan. Eller ja, nja, nje, näe..kanske inte ändå. Jo! Är det en människa som är intressant på något vis så får jag någon konstig känsla i kroppen att ja, den saken, det attributet som gjorde personen är intressant är tillräckligt för att jag ska fortsätt "undersöka" den personen..Istället för att tänka på att det finns en dålig, jobbig konstig sida av personen.
Men på samma gång har jag blivit ännu mer direkt i mina avslut med människor jag inte anser att jag får ut något av, en person som inte utvecklas, som inte ser livet som en väg till njutning och livserfarenhet.
Har på senare år bara fått mer och mer förståelse för att lärandet, upplevelserna, utmaningarna, att det är det som är lycka! Eller rättare sagt att man utmanar sig själv att uppsöka dom 3 sakerna i livet som sedan ger en lycka. Man ska inte tänka så mycke på konsekvenserna heller, inte när det är konsekvenser som uppkommer av jakten på lärdom, upplevelser och utmaningar i jakten på din egen lycka och vision med livet.
Uppskatta det som är annorlunda på ett positivt sätt och försök hitta något positivt i något du inte trodde du skulle va intresserad av, och utveckla din kunskap i ämnet för på så vis kommer du hitta något annat på vägen som du faktiskt är intresserad av, det är en teori jag börjat fundera över.

Blir även ständigt förvånad över människans oförmåga att göra rätt beslut, tänker inte på enskilda individer utan mänskliga släktet i sin helhet. Vi vet att saker och ting är fel och omoraliska, men vi begår dom ändå och kommer med någon förklaring som skonar vårt samvete istället för att göra vad som är moraliskt korrekt. Som skulle kunna rädda liv, undvika katastrofer och skapa mindre problem. Men ändå så styr girighet och Jaget människan. Manniskans eviga tänkande på Jget, Jag, Jag, Jag....personligen tycker jag det är på sin tid att vi börjar sprida ryktet vidare om hur smart det vore om vi bytte den mentaliteten mot Vi. Vi är en mänsklighet utan enstaka Jag som är viktigare än andra. Givetvis är familj och vänner viktigare i en synpunkt för varje individ, men i världs synpunkt så fortsätter vi bara göra dåliga val trots att det finns bättre lösningar på allt. Men cashen styr ju tyvärr över moral och etik i dagens samhälle. Alla försöker framstå som ekologiska miljömedvetna halal hippies men är på ett eller annat vis styra av något som egentligen inte främjarr deras välmående och utveckling mot ett "rik" liv enligt min mening. Alla har ju olika tro och infalls vinklar på saker och ting beroende på faktorer som uppväxt, social kompetens, social förmåga, tankebanor, vilja att utforska nya saker och tro. Men personligutveckling måste ju vara en universell önskan för alla människor i världen! Därför anser jag att jag har en god grund i att säga att man ska alltid sträva efter sin egen personliga utvecklig på ett positivt vis som främjar dig och den stora massan på en vis som gör att världen förbättras.

För att över gå till något annat ämne så hoppar jag in i närmsta planerna för vintern.
Nu när jag kommer hem så blir det att fylla igen ett par hål med cash, sen blir det stor handling av mat, 1 dygn matlagning och portions fördelning, skriva schema inför dec, jan och ferbruari träningen och kosten. Tänkte att denna vinter ska bli en sjuk tränings period, dels gym och nu även lite sub-wrestling/grappeling med en vän eller två nere på kalvhagen. Ska försöka få till det 2 kanske 3 gånger i veckan, sen gym 5 dagar och kondis en dag. Så man kommer ju behöva 100 matlådor i frysen så man klarar december ut i alla fall!=)
Har verkligen fått igång glöden igen för träningen, men det är nog för att målet inte att att bara bli stor längre, utan bli komplett tränad, hela kroppen ska bli som en komplex stor muskel istället för bara stora muskler. Men hoppas ändå komma upp i hundra kg och vara i riktigt bra form på alla nivåer, varför? För det är den utmaningen jag fastnat för nu, utveckla min potensial inom min fysisk och rörlighet. Se hur långt jag kan gå, fast bara som en rolig grej. Inte vara för seriös med det och inte leva, men jag ska va stenhårt med träningen, äta på utsatta tider, och äta emellan om jag kan!=) Och variera träningen så man blir uthållig och segt stark men även lite explosiv. Så jag har en lång test vinter framför mig med vad som funkar och inte, med mat, träning och sysselsättning.

Funderar på att flytta någonstans i sverige me, men vet inte vart. Vill hitta något att göra då förutom träna, hitta nån rolig person så man har någon att börja umgås med och lära känna mer än via nätet och bygga nya vänner via den personen. Vill utforska mer av sverige och dess invånare och deras syn på livet beroende på vart man befinner sig i landet och i vilka kretsar.

2011 är med andra ord ett upptäckts år, utforska, studera, filosofera och genomföra. Detta ser jag fram emot!


Hoppas detta inlägget duger för er som saknat mina inlägg, Linda, Sara, Morsan, Mattepatte, Linda och Sandra!! ;P

Kommentarer
Postat av: Sara

Gulle dig! Nu får du ju FORTSÄTTA skriva oxå, enstaka inlägg duger inte ;)

2010-11-25 @ 21:00:57
Postat av: Linda A

Jag håller med,nu får det ju uppdateras oftare!:)

2010-11-27 @ 15:22:33
Postat av: Linda

Nöjd :)

2010-12-07 @ 18:45:15
URL: http://lindasjostrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0