Årets femte!

Jaha, nu har man varit hund ägare i 3½ dag...feta grejer! Hon är en riktig liten cp-jävel kan jag säga, vild som fan när hon väl finner sin plats i sin omgivning..annars lite feg. Men hon är en duktig valp, brukar oftast va duktig med att tajma sina behov med utgång. Men nätterna är ju en annan sak...alltid lika mysigt att att starta dagen med att torka bajs..(påminn mej om detta när jag funderar på barn, i dont like! At all!!)..men det är sånt man får ta för sin lilla tjej.

Nu har jag märkt av det byråkratiska jävla piss samhället vi lever i..skulle registrera mej i Sverige nu efter hemkomsten från Norge, då blir det direkt sladd spår i pappers arbetet! "Du behöver pass eller internationellt ID"..och ringer polisen för att kolla upp saken, "Du får komma in så får vi göra en medborgarskaps utredning och se om det går"...hur i helvete ska jag fixa in mej i Sverge igen om jag inte får hämta ut ett pass heller?!?!
Jävla piss! Ifrågasätter ens medborgarskap efter 2 år i norge, va fan?! Aja, jag får väl vara illegal invandrare..dom finns det ju ändå så gott om i stan så jag kanske smälter in bra och startar en frisör salong eller pizzeria kanske, dom kör ju feta bilar och går i kostym.
Ja menar, dom branscherna måste ju vara rena guldgruvorna i Sverige för jag vet ingen av mina vänner som jobbar som svetsare, plåtslagare, snickare eller bygg jobbare som plockar ut 20-30 tusen efter skatt som har råd med sånna bilar. Men jag antar att man har samma lön som frisör som man har om man är VD för Telenor. Kroons Pizzeria och kebab kommer snart synas på stan, för att säkra min ekonomiska framtid så att säga. Suck the giant poison pipe off society, the good society that we have helped create! You fucking ignorant cunts!
Som hjälper sina invånare från ruinens brant...nej just det ja, så va det inte...

Hade en rättegång som har legat i luften idag me, 4 jävla timmar! Makalöst..4 pers som ska berätta sin historia, 4 vittnen sen 4 advokater som ska rabbla ännu mer byråkatri och dra ut på det mer än nödvändigt! Men men det gick nog bra verkar det som..

Nehe..nu tappar jag tråden här efter 3 dagars sömnbrist och en 4 timmars lektion i pulsdödande byråkrati...åter till vilddjuren och min ljusa vardag, livet är just så jävla bra att jag dör!

Hajje


Kommentarer
Postat av: Hon den där

Det ordnar sig vännen! Låt inte bitterheten ta över ;)



Kommer bli hur bra som helst när du får igång firman och när du äntligen (eventuellt) kommer få ta din revanch i Yatzy ;)

2010-04-16 @ 22:22:46
URL: http://palindromet.blogspot.com
Postat av: Osynlig

Småäckel till rasist hör jag. Om du inte har underlag för dina påståenden om att alla illegala invandrare har lyxbil och går i kostym så var typ. Sverigedemokraterna har tydligen lyckats lura dig.



Jag känner många "illegala invandrare", inte en enda har bil eller ens en kavaj.

Fördomsfulla idiot!

2010-06-04 @ 16:46:02
Postat av: Hannibunn

Tycker du börjat bli dålig på o blogga kronan?

2010-08-12 @ 18:04:00
Postat av: Sara

Hade fler osynliga någon gång vågat träda fram med sitt namn, hade det varit så mycket enklare. Vem säger att han är fördomsfull för att han skriver så? Det han skriver stämmer ju..och sen kan man ju inte gilla alla å andra sidan ;)

2010-10-15 @ 08:43:54
URL: http://mindily.blogspot.com
Postat av: Kapten Kroon

SD har lurat mig säger du, intressant tanke!! För om jag nu vore i SD´s våld hade jag knappast haft fler invandrar vänner än svenska vänner, haft flickvänner från andra etniciteter, tycker mörka tjejer är sexigare än vita tjejer, älskar hiphop och har gjort mig väldigt rolig över SD´s politik!



Jag belyser dom fakta om att det finns en skum bild över hur invandrare ofta har guldkedjor för 10 000 och uppåt, kör feta Audi, Mercedes, BMW och ändå är arbetslösa. Att spara pengar kan man, men knappast i dom summorna! Inte legalt!

Speciellt inte när flertalet av invandrare är städare, pizzarestaurang ägare eller frisör. Och om dom jobben ger en nyaste Audin och en guldkedja för 15 000 så är det dags att se över ens egna karriärs val!! Är det rasistiskt så behöver du nog ta dig en runda in i en ordbok och se över vad rasism betyder!

Och så som du uttrycker dig är ju du den som är rasist av oss två!



Jag har en åsikt om invandring, då anser du att jag är en oförstående bonde svenne som hatar invandrare! Problemet i ditt påhopp är att jag inte har någonting som helst emot invandrare, men jag har jävligt mycket emot den fortsatt invandringen när vi inte ens kan hålla Sverige på fötter så som det är! Det är inte att hjälpa någon genom att ta dom till ett land som är på väg ner i avgrunden! Varför tror du det finns områden som Rosengård och Bergsjön?! Man sätter folk som inte kommit in i samhället riktigt och hoppas dom löser allt själva och glömmer bort dom! Det är ju knappast en effektiv flyktingpolitik! Ska man ta emot måte man ju se till att dom kommer in i samhället, får jobb, kan leva drägliga liv utan att känna sig utanför pga sitt ursprung!

2012-01-02 @ 13:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0